logo


I  HOME  I  KOLEKCJA  I  RESTAURACJA SAMOCHODÓW  I  EVENTY  I  HISTORIA 911  I  GALERIA  I  KONTAKT  I   
 
   


Historia modelu 911 zaczyna się 12 września 1963 roku.
Porsche przedstawia model 901 jako następce modelu 356.
Samochód napędzany był 6-cio cylindrowym silnikiem typu boxer, o pojemności 2 litrów i mocy 130 KM. Zastosowano chłodzenie powietrzem. Napęd przenoszony był za pośrednictwem 5-cio stopniowej skrzyni biegów.
Rok później samochód został zaprezentowany na paryskim autosalonie budząc ogromne zainteresowanie. Do 14 września 1964 roku wyprodukowano 82 sztuki modelu 901. Dzisiaj są to bardzo cenne egzemplarze kolekcjonerskie.
Peugeot będący posiadaczem praw autorskich na trzy cyfrowe oznaczenie z zerem pośrodku interweniował w sprawie oznaczenia nowego modelu, czego skutkiem była zmiana przez firmę PORSCHE nazwy modelu na 911.


 
         
   

Szybko okazało się, że auto źle się prowadzi w szybko pokonywanych zakrętach. Aby poprawić stabilność w 1964 roku powiększono o 60 mm rozstaw osi, co poprawiło trakcję.
W 1967 roku wprowadzono mocniejszą wersję, 911 S, której silnik o pojemności 2 litry osiągał 160 KM. W tym samym roku powstała też wersja TARGA.
W 1970 roku powiększono pojemność silnika do 2,2 litra.
W modelu T silnik osiągał 125 KM, w modelu E 155 KM a w najsilniejszym S 180 KM.
W 1972 roku po raz kolejny zwiększono pojemność do 2,4 litra.

Moc dla wersji T wynosiła 130 KM, wersja E osiągała 165 KM a wersja S 190 KM.
 
         
   


W 1973 roku w odpowiedzi na Ferrari 365 GTB DAYTONA COMPETIZIONE Porsche stworzyło samochód przeznaczony do wyścigów - 911 CARRERA RS SPORTVERSION homologowane przez FIA w grupie 4.
Silnik miał pojemność 2,7 litra i moc 210 KM. Masa samochodu została obniżona o 150 kg.

Wyprodukowano 1636 sztuk modelu RS.


 
         
   

W 1975 roku debiutowało Porsche 911 (typ 930) pierwszy model 911 Turbo, z doładowanym silnikiem B6 o pojemności
3 litrów (260 KM) i 4-stopniową manualną skrzynią biegów.
W 1977 roku pojawiło się 911 SC (Super Carrera) - model ten charakteryzowały chowane reflektory, a jego wolnossący 3-litrowy silnik dysponował mocą 180 KM.
Porsche 911 Turbo okazało się rewelacją i idąc za ciosem w 1978 roku producent zainstalował w nim silnik o pojemności 3,3 litra i mocy 300 KM, by w 1983 roku osiągnąć już 330 KM.
Równocześnie zaprezentowało pierwsze 911 w wersji Cabrio.
Rok 1984 to wprowadzenie na rynek nową wersję o nazwie 911 Carrera, zastępując model 911 SC. Auto otrzymało silnik B6 o pojemności 3,2 litra i mocy 230 KM. 
Dodatkowo zmieniono hamulce i powrócono do klasycznej stylizacji wersji Turbo.

 
     
 
PORSCHE COLLECTION 98-100 Łask ul. Wakacyjna